Световният шампион Макс Верстапен бе без конкуренция, за да спечели категорично и Гран При на Белгия, 14-и кръг от сезона във Формула 1. 

Пилотът на Ред Бул стартира 14-и, но показаха невероятна скорост, като бързо си проби път напред, за да триумфира за 9-и път през сезона и за 29-и в кариерата си. 

Серхио Перес направи победата на отбора си двойна с второто си място, но бе далеч зад съотборника си. Карлос Сайнц успя да завърши трети за Ферари, но от Скудерията изоставаха сериозно от Биковете. Шарл Льоклер остана 6-и, като в края подари 5-ото място на Алонсо. 

Верстапен и Льоклер стартираха в крайна сметка 14-и и 15-и поради това, че Юки Цунода започна от питлейна. Съотборникът му в Алфа Таури Пиер Гасли също имаше проблеми и стартира от бокса. 

Започналият пръв Карлос Сайнц сложи най-меките гуми за старта, което бе интересно. Останалите бяха с гумите медиум. Перес изпусна старта и бе изпреварен от Алонсо и пилотите на Мерцедес. 

Сайнц запази първото си място, но зад него Алонсо и Хамилтън се удариха и макар и да продължиха, Люис трябваше скоро след това да отпадне, а и вината сякаш бе негова. Верстапен и Льоклер бързо стигнаха до 8-а и 9-а позиция. Това означаваше, че Перес скоро отново бе втори. 

Във втората обиколка Ботас и Латифи се удариха и това доведе до излизането на кола за сигурност. От Ферари май пак объркаха гумите и извикаха Льоклер за смяна и гуми медиум още в 4-ия тур. 

Перес пак изпусна Сайнц при рестарта и трябваше да се отбранява от Ръсел. Верстапен пък бързо излезе 6-и, след като започна с гумите софт и бе по-бърз от останалите в първата фаза от състезанието. 

В 7-ата обиколка Макс вече бе 4-и и определено летеше. Льоклер бе чак 16-и, а Верстапен бързо видя сметката и на Ръсел за третата позиция и скоро се приближи и до лидерите. Сайнц се оплака от бързо износване на гумите, като влезе за смяна в края на 11-ия тур и получи медиум, връщайки се 6-и. 

Перес пък логично пропусна Макс пред себе си и Верстапен вече бе лидер. Льоклер пък излезе 7-и, след като започнаха спиранията в бокса, а скоро вече бе 5-и. От Ред Бул първо извикаха Перес за смяна като той се върна точно пред Льоклер, но зад Сайнц. 

В 15-ата обиколка смяната си направи и Макс, като се върна няколко секунди зад Сайнц, но пред Перес, получавайки гуми медиум. Льоклер пък започна да губи скорост, след лек контакт с Перес, когото атакува, но мексиканецът се защити агресивно. 

Макс притисна скоро Сайнц и в 18-ата обиколка без проблеми го изпревари, така че пътят към победата вече бе открит. Малко по-късно Перес също изпревари Карлос за второто място. 

В следващите обиколки Верстапен спокойно увеличаваше разликата, като не се случваше нещо особено на пистата. От Ферари направиха двойна смяна на Сайнц и Льоклер един след друг, като всичко мина без проблеми. Като Карлос получи хард, а Шарл медиум и двамата се върнаха 4-и и 7-и.   

Перес също сложи хард още в следващата обиколка, за да остане пред Сайнц. Ръсел смени гумите си в 30-ата обиколка като се върна 4-и, със солиден аванс пред Фетел и Льоклер, които бяха след него, но скоро Шарл изпревари германеца. Втората смяна за Макс също мина без проблеми, като получи нови медиум. 

Сайнц не бе достатъчно бърз с хард и Ръсел бързо започна да го догонва, но в един момент започна да губи темпо и стана ясно, че няма как да го изпревари. В крайна сметка до края нямаше размествания, въпреки неочакваните действия от Ферари. 

В Скудурията направиха късна смяна, като Шарл сложи софт в търсене на най-бързата обиколка, но загуби 5-ото си място от Алонсо. Все пак в последния тур си върна позицията, но не успя да направи най-бързия тур. Той получи и 5 секунди заради по-висока скорост в питлейна, така че все пак остана 6-и. 

Верстапен, Перес и Сайнц се качиха на подиума, а зад тях останаха Ръсел, Алонсо, Льоклер, Окон, Фетел, Гасли и Албън. 

С победата си Макс увеличи още повече аванса си в класирането, като вече изглежда сигурен шампион отново с 284 точки. Перес вече е втори със 191, а Льоклер трети със 186. Следващият старт е другата неделя в Нидерландия.